R.I.P gammel mormor ♥

 

Idag har jag varit på begravning för min gammel mormor som gick bort för ca 2 veckor sen.

Begravningen började med att vi kom till kyrkan och alla fick varsin ros, ett lite stearinljus och typ ett häfte med psalmer och sånt. Ljuset fick man gå och tända och ställa där framme vid kistan.

Det var så hämskt att se alla gråta. Och när Hanna läste den fina dikten hon skrivit själv så kunde nog ingen hålla tilbaka tårarna..  Iallafall inte jag.. Så det var tur att jag hade vattenfast mascara.

 

Vet inte riktigt vad jag ska säga mer om begravningen.. Det var jättefint verkligen! Massa blommor, ljus och fina texter och sånt. Jag har ju aldrig varit på en begravning förut, men det är jag glad för.

 

Efter så åt vi mat och fikade, fast då var det lite gladare! Vi skrattade faktist ganska mycket! Men det var skönt att inte alla skulle vara ledsna hela tiden.

 

Det var min dag de... Och nu sitter jag hemma med mamma och kollar på TV och bara chillar.

Hoppas någon orkade läsa detta långa inlägget, för det har tagit mig hela dagen typ.

 

Puss på er alla läsare!!

 

 

 



Kommentarer


Kommentera gärna, och gör oss glada! :D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0