Provridningen

När vi kom dit upp så stog dom 4 sööta hästarna som vi skulle provrida i stallet så vi började sadla och tränsa.
Vi bestämde oss för att börja rida Yoga och Coreila. Jag började på Yoga och Emma på Coreila. Sen bytte vi.
Efter vi hade "känt" på hur dom va och tänkt lite o så, så fixade vi klart dom andra 2.
Jag började på Linus och Emma på Cerkules. Sen bytte vi där också.
Så hade båda vi 2 ridit alla 4 hästarna och nu skulle vi bara tänka, snacka ihop oss o så innan vi bestämde vem som va bäst och om den passade oss, och självklart bestämde vi oss för en...
¨
Iaf, lite mer om hästarna:
¨
Yoga - Hon va väldigt seg! Ville knappt gå framåt i skritt och trav, men sen i galoppen vaknade hon till lite även om hon va trög. Sen när vi skulle hoppa så vägrade hon första gången med Emma får hon kom in med lite fart men andra gången hoppade hon. Så hoppade även jag henne och hon va trög men kom över. Henne visste vi direkt att hon va ingen för oss! ingen fart, haha.
¨
¨
¨
Coreila - När ja red henne va hon lite skumpig o vinglig o stissig o så, men hon är ju unghäst. Men hon va arbetsvillig och framåt! Hon hoppade fint också. Så hon blev ett alternativ.
¨
¨
¨
Linus -
Han va jätte go i skritten och traven o så. Han tyckte jag kändes väldigt bra! Men så skulle jag galoppera och fy vilken äcklig galopp..studsig, vinglig och bara obehaglig. Han hoppade även konstigt! Han hoppade 50 stillastående så de va ju possetivt men det kändes inte bra. Han blev inget alternativ.
¨
¨
¨
Cerkules - Och till sist red jag Cerkules. Han va lite speciell först tyckte jag. Seg att gå fram i skritt och traven. Men jag kände att han ändå hade en vilja. Han blev rädd för fåglar en gång och vägra röra sig, haha för söt!
Men sen kom han igång och hans galopp tyckte både jag och Emma va underbar! Han hade en bra hoppvilja med och hoppade mjukt och fint! Så han blev också ett alternativ!
¨
¨
¨
Så nu stog det mellan Coreila och Cerkules och båda två va unghästar. Vi kände båda två att Cerkules va bäst för oss...
så han blev det!!
Cakke ♥
¨
¨
¨
¨



Kommentarer


Kommentera gärna, och gör oss glada! :D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0