Alleby dag 2

Vi blev väckta runt 8 tiden och då va det dags för frukost!
Sen slappade lite och bytte om till ridkläder.
Så tog vi in hästarna och fixade iordning dom.
 
Första ridpasset: Då var det dags för markarbete inför hoppningen som va på eftermiddagen.
Vi övade mycket på att rida bra ridvägar och att ha kontroll på hästen. Detta gjorde vi över bommar och det gick super! Sen skulle vi komma galopperandes över ett studs, jag kom in med bra galopp och va beredd på att Silver skulle hoppa över men han vägrade :o Jag blev chokad men Christel sa att han gjorde det för han vet inte hur han skulle göra. Han har hoppat vanliga hinder och så innan men han har inte hoppat studs någon gång innan så han visste inte hur han skulle göra, stackarn.. ;)
men vi kom över det tillslut!
 
 

Sen va det dags för mat och vila.
Sen fixade vi iordning hästarna igen för andra passet.
 
Andra passet: Då va jag lite tveksam för jag hade ju aldrig innan hoppat med honom och han hade ju faktiskt vägrat med mig men jag körde på som vanligt.
Detta passet var nog det bästa passet på hela lägret, det gick JÄTTE bra och jag var hur nöjd som helst över både honom och mig! Jag hoppade faktiskt 75 med honom vilket jag va nöjd med eftersom  han nästan inte har hoppat någonting innan och han hade inte hoppat 75 innan heller.
 

Sen på kvällen va det mat igen. Och lite kvällsaktivitet.
 
 
Juste, vi tog även kort denna dagen på oss själv med sin häst. Och även ett gruppfoto.
 
älskade häst! ♥
 
detta är bara en del av gruppfotot, har beskärt ;)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera gärna, och gör oss glada! :D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0