Elvira ♥

En ponny som betyder tusen för mig!

 

Tänkte nu göra ett LÅÅNGT inlägg om hon:

 

Mitt första ridpass på henne gick inte bra..

När vi åkte dit första gången för att provrida va jag mer en nervös! Jag satt i bilen och skaka.

Jag kom dit och fick kolla runt lite. Sen hälsade vi på henne och jag började fixa iordning henne. Sadla och träna. Gick ut och började skritta fram. Började trava och allt flöt på som det skulle. Skulle galoppera..hon ville inte. Vaa tänkte jag? vad händer? hon backa och sparkade bak ut. Jag fattade galopp igen och då flöt de på igen!

I slutet av ridpasset frågade dom om jag ville hoppa över ett litet kryss med henne och de ville jag såklart!

Vi kom i galopp och hon tände till lite. Men det gick super!

Sen gick vi in igen och fixade iordning henne. Då berättade Mariette att de hade varit en annan tjej som hade ringt och sagt att hon va intresserad av att rida Elvira, och eftersom hon hade varit där innan o ridit henne så förstog ju jag att hon hade förtur. Så Mariette sa att hon skulle återkomma med svar.

jag åkte därifrån och jag var både glad över att jag fick träffa henne, men ändå nervös och ledsen ifall jag inte skulle fått träffa henne mer.

Sen efter några dagar så mailade Erica mig och sa att dom hade tänkt att jag och den tjejen kunde dela på henne. Jag skulle ha henne tors & lör och hon 2 andra dagar. Det va ju toppen!

 

 

Så allt rullade på, ja va där två gånger/veckan och de gick bra! hon testade mig lite med lite bockningar, sparka bakut, o sånt men som tur va, så va jag inte rädd eller så, så jag struntade i de och allt flöt på.

Sen kom tiden då jag hade Elvira själv pga. att den andra tjejen sluta rida henne.

 

Allt fortsatte flyta på.

 

Sen i typ december va Emelie med mig där uppe några gånger o så.

En dag när vi hade varit där och va påväg hem pratade vi om att de hade varit kul att ha henne tillsammans så vi frågade faktiskt Erica vad hon tyckte om det och hon sa bara att dom tackar ju inte nej till lite mer hjälp så tillslut blev de bestämt att även Emelie skulle börja rida henne.

 

Sen kom sommaren och ja, allt rullade på och så.

Nu är det fortfarande sommar och nu är det två 11:åringar som rider henne! Önskar dom lycka till med min buspolle! ;)

 

Sista ridpasset har jag inte så mycket att säga om mer än: Det gick super och ponnyn är AMAZING!

Gråter när jag tänker på att jag aldrig mer kommer rida henne :''(

 

Sen till Familjen Johansson:
TACK för all hjälp ni gett mig!

Ni har haft lektioner för mig,

ni har ridit ut med mig,

ni har hjälpt till med allt jag behövt,

och ni är fantastiska!

Jag vet inte på vilket sätt jag ska kunna tacka er men ni är hur bra som helst!

Hoppas ni inte tycker att jag har varit allt för jobbig..! ;)

O sen önskar jag er lycka till med era otroligt fina hästar!

 

TACK TACK TACK för att ni gett mig denna chansen att få ha Elvira. Dett har betytt sjukt mycket för mig!

Hoppas jag får komma och hälsa på er och pollarna till vintern! :)



 

Elvira, Världens Finaste Ponny! JAG ÄLSKAR DIG buse! ♥ 

 
 
 
 

Du är verkligen fantastisk! Se bara på bilderna..ååh ser mig aldrig mätt på dom ♥

Kommer sakna dig! och du kommer alltid finnas i mitt ♥ !

 

 
 


Kommentarer


Kommentera gärna, och gör oss glada! :D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0