18 augusti - 23 augusti

Lördag 18 augusti:
 
 
Då va det att vakna och tagga match mot Eriksberg! Fast vi förlorade den tyvärr..
Sen efter matchen duschade vi och åkte upp till Sjöis för att hämta Cakke!
När vi kom dit upp så va det bara att lasta honom och sen åka hemåt!
När vi väl kom hem ställde vi in honom i boxen, pratade med alla i stallet och sen gjorde iordning honom för ett lätt ridpass i paddocken! Det gick faktiskt jätte bra!
Och sen på kvällen sov Emma över hos mig :)
 
 
 
Söndag 19 augusti:
 
 
 
 Då va det dags att va funktionärer på Ytterby Cup, vi skulle va sånna som raporterar in matcherna till kansliet.
Och efter det va de dags att åka upp till Cakke igen! Vi red i paddocken även den dagen och då va han lite slöare men han lunka ändå på hyfsat bra! Sen ställde vi ut han i hagen och sen 3-4 timmar senare tog vi in han igen och red barbacka och ja..han va lite halv skumpig och hans ryggrad stack upp men annars va han väldigt gosig och han har en underbar galopp!! 
 
 
Måndag 20 augusti:
 
 
Skolan igen, back on track till de vanliga, nej men denna dagen va chill, fick reda på vårat schema typ och sen efter det va de slut.
Då åkte jag och Emma upp till Cakke igen haha! ;)
Vi red ut med Ella och Thea (två från stallet) och han va en liten piggelinis denna dagen!
 
 
Tisdag 21 augusti:
 
Då hade vi först klassdag i Göteborg som  faktiskt va ganska kul!
Sen efter skolan åkte vi upp till Cakke och red i paddocken, typ markarbete.
På kvällen åt vi kladdkaka och firade mig lite för jag fyllde 14 år.
 
 
 
 
Onsdag 22 augusti:
 

Då började skolan på riktigt, 8-2.
Efter skolan åkte vi upp till Cakke och då red vi bort till hålta fast vi red aldrig inne där på slingorna utan vi red bara ditåt. Sen släppte vi han lös i paddocken för att öva han på att han skulle gå efter oss och stanna när vi stannar och det funka till och med i galopp! duktiga killen!
Sen i slutet visade vi han ett hinder på 50 cm, så då hoppade han högt över de och sen busa lite, sötnosen!
 
 
busen kan stå på händer..
 
Torsdag 23 augusti:
 
Då va jag sjuk.
Men när min klass hade slutat skolan kom Emelie hem till mig så fick hon jätte go glass och så pratade vi igenom lite saker.
Sen på kvällen va det träning men jag va inte med.
Filippa red Cakke denna dagen men jag åkte dit på kvällen och fixade mat, vatten och tittade till honom! :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera gärna, och gör oss glada! :D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0